MATConnect is een online bibliotheek van Vanden broele

Mogelijkheden voor klachtenbehandeling door lokale besturen

Overeenkomstig artikel 302 DLB moet elke gemeente en OCMW een systeem van klachtenbehandeling hebben. Het is aan de gemeenteraad of de raad voor maatschappelijk welzijn (RMW) om een systeem van klachtenbehandeling te voorzien.

De vragen die expert Gijs Boute in dit artikel beantwoordt zijn de volgende:

  • Hoe moet zo’n klachtenbehandeling eruitzien?
  • Wat is een klacht?
  • Welke klachten zijn ontvankelijk?
  • Wie is klachtenbehandelaar?
  • Tweedelijnsklachtenbehandeling of ombudsdienst?

 

 

Deel deze update via LinkedIn
Deel deze update via Facebook
Deel deze update via Twitter
Deel deze update via e-mail

Lees meer in MATConnect

Al onze nieuwsberichten in uw mailbox?

Schrijf u in op onze gratis nieuwsbrief en blijf op de hoogte van nieuwe regelgeving, relevante actualiteit, niet te missen opleidingen en studiedagen, ...